Het idee voor de website komt van Ingeborg Koot. Zij is vanaf 2006 actief als Personal Organizer bij IK Organiseer Personal Organizing. Als organizer begeleidt ze cliënten bij het planmatig maken van opruimkeuzes: wat bewaar je wél en wat níet? En hoe geef je wat je wél wilt houden een duidelijk terugvindbare plek? Het resultaat: een efficiënt lopend huishouden en een gezellig opgeruimde woning.

"Uit ervaring weet ik dat mensen makkelijker afstand doen van hun 'teveel' aan spullen als ze een ander er blij mee kunnen maken. Zo voer ik (voor cliënten van IK Organiseer) regelmatig kleding, huisraad en speelgoed af en breng dat naar goede doelen rondom mijn woonplaats Maarssen. Vaak is dat soort organisaties alleen via-via bekend. Omdat deze inzameldoelen eerder niet overzichtelijk via internet te vinden waren, ben ik eind 2013 gestart met Inzameldoelen.nl."

Wat begon als een hobby, is inmiddels een flink groeiende website met meer dan 600 unieke inzameladressen. Sinds juni 2014 krijgt Inzameldoelen ondersteuning van een aantal lokale ambassadeurs. Daarnaast worden actuele 'inzamelberichten' via Facebook (Inzameldoelen) en Twitter (Ikorganiseer) verstuurd. Om het initiatief van een prachtig hobbyproject te transformeren naar een succesvol maatschappelijk initiatief is in juni 2014 Stichting Inzameldoelen opgericht.

Ondanks de inzet van vrijwilligers, maken wij natuurlijk toch kosten. Denk aan het bijhouden van de website, bankaire en notariële kosten en campagne/PR kosten. Steun je ons idee en wil je een donatie geven?
Wij hebben een bankrekening: NL93 TRIO 0198 0056 28 t.n.v. Stichting Inzameldoelen.

Heb je vragen of wil je op een andere wijze bijdragen, neem dan contact op met Edwin Adriaansen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 - 53 54 64 85.   

profielfoto juni 2013